Från den 1 april 2019 är det lag på att fakturor som skickas till upphandlande myndigheter ska vara elektroniska
Det finns flera sätt att fakturera elektroniskt och våra system kan ta emot olika former av fakturor:
Läs mer om den nya lagen för e-fakturering på digg.se Länk till annan webbplats.
Kommunen använder Inexchange som VAN-leverantör och som accesspunkt i PEPPOL nätverket.
Våra idnummer för peppol respektive Sve-fakturering:
SE:ORGNR 0007:2120001389
GLN 7350034130000
Det finns även en möjlighet för er att manuellt registrera era fakturor i kommunens fakturaportal
Ett sex-siffrigt referensnummer måste anges på alla fakturor för att vi ska kunna behandla fakturan elektronisk. Referensnummer ska anges av beställaren vid inköpet.
Fakturor från utlandet skickas till respektive avdelning, Lysekils kommun, SE-453 80 Lysekil, Sverige.
Fakturor som inte omfattas av e-fakturalagen får lov att skickas i pappersformat. Om ditt företag ska fakturera på detta sätt behöver du kontakta kommunens ekonomiavdelning för att få adressuppgifter till vart fakturan ska skickas.
Betalningspåminnelser ska skickas direkt till Lysekils kommun på följande adress:
Lysekils kommun
453 80 Lysekil
Avser fakturan klientfakturor till IFO gäller nedanstående adress:
Lysekils kommun
IFO
453 80 LYSEKIL