Lysekils kommun har ett e-handelssystem för hantering av beställning och fakturor.
Våra system kan ta emot olika former av fakturor:
Den 1 april 2019 blir det lag på att alla inköp i offentlig sektor ska faktureras med elektronisk faktura (e-faktura) enligt en ny europeisk standard. Det innebär att alla leverantörer till offentlig sektor måste skicka e-fakturor enligt den nya standarden och att alla offentliga organisationer måste kunna ta emot dem.
Läs mer om den nya lagen för e-fakturering på digg.se
Kommunen använder Inexchange som VAN-leverantör och som accesspunkt i PEPPOL nätverket.
Våra idnummer för peppol respektive Sve-fakturering:
SE:ORGNR 0007:2120001389
GLN 7350034130000
Det finns även en möjlighet för er att manuellt registrera era fakturor i vår fakturaportal
Ett sex-siffrigt referensnummer måste anges på alla fakturor för att vi ska kunna behandla fakturan elektronisk. Referensnummer ska anges av beställaren vid inköpet.
Fakturor från utlandet skickas till respektive avdelning, Lysekils kommun, SE-453 80 Lysekil, Sverige.
Fakturor som inte omfattas av e-fakturalagen får lov att skickas i pappersformat. Om ditt företag ska fakturera på detta sätt behöver du kontakta kommunens ekonomiavdelning för att få adressuppgifter till vart fakturan ska skickas.
Avser fakturan klientfakturor till IFO gäller nedanstående adress:
Lysekils kommun
IFO
453 80 LYSEKIL