Meny

Dela sidan på sociala medier

Fem frågor till kontaktcenters kommunvägledare

Kommunvägledarna Pia-Lill Hasslöf, Maissa Bittar, Viktoria Drottz, Sofia Strågesjö och Marie Olausson.

Från vänster Pia-Lill Hasslöf, Maissa Bittar, Viktoria Drottz, Sofia Strågesjö och Marie Olausson.

Nu finns kontaktcenters kommunvägledare på plats – här svarar de på fem frågor.

Kontaktcenters kommunvägledare finns nu på plats för att ge dig information och vägledning. Här kan du läsa mer om dem och hur de se på sina nya roller.

Vem är du?

- Jag är en i det här härliga gänget. Tillsammans har vi nyckelrollerna som kommunvägledare för kundservicens framgång. - Pia-Lill Hasslöf

- Jag är en glad person som prioriterar familjen i första hand. Jag kom från Syrien för 3 år sen och bor idag i Lysekil med min man och två barn (en dotter och en son). Jag älskar att vara ute i naturen och upptäcka nya platser. - Maissa Bittar

- Jag har en förkärlek till havet och min familj, kommer från ö-staden Karlskrona i Blekinge och för fyra år sedan lämnade jag östkusten för ett liv på ”bästkusten” med min sambo och dotter. Jag älskar pannkaksfrukostar och tid med vänner och familj. - Sofia Strågesjö

- Jag är en glad tjej som gillar att vara ute i naturen, framförallt i vinterlandskap med isfiske, skoterkörning gärna med varm choklad och smörgås i ryggsäcken. Är född och uppvuxen i Munkedal där jag bor med min familj som består av sambo, två barn och två bonusbarn.
- Marie Olausson

Vad lockade dig tjänsten som kommunvägledare?

- Jag sökte tjänsten eftersom jag tycker mycket om kundservice och att ha direkt kontakt med människor. I kontaktcenter kommer jag med mina kollegor förenkla vardagen för kommunens invånare genom att ge snabb service, rätt guidning samt ett bra bemötande, säger Maissa Bittar.

Vad tycker du är viktigt i din roll som kommunvägledare?

- Kommunvägledare är enligt mig att vägleda och lotsa varje kund rätt, och kunderna är ni. Vägledningen ska göras med engagemang, kunskap och hjärta. Helt enkelt att göra sitt yttersta för varje kund, varje dag, säger Sofia Strågesjö.

Vad är en bra service och gott bemötande för dig?

I varje möte och situation ge effektiv service med vänlighet och tydlighet.
Det kan också handla om praktiska saker, som att fylla i blanketter hänvisa och vägleda, säger Pia-Lill Hasslöf.

Vilka förhoppningar har du på kontaktcenter?

- Att vårt uppdrag som kommunvägledare kommer att bemöta kunden på ett engagerat, trevligt och professionellt sätt. Informera, vägleda och guida i olika ärenden med hjälp av kommunens verksamheter. Det är roligt att få arbeta i en ”ny” organisation och att delta från start med kontaktcenter med både gamla och nya kollegor, säger Marie Olausson.

Kompletterar varandra

Viktoria Drottz som är verksamhetsutvecklare för kontaktcentret är nöjd över att ha kommunvägledarna på plats:

- Alla har olika kompetenser och styrkor som kompletterar varandra. Tillsammans blir vi ett bra, gediget arbetslag som startar en ny verksamhet. Jag är övertygad om att kontaktcentret kommer att underlätta för både för kommunens kunder och internt för våra kollegor, säger Viktoria Drottz.