E-tjänster

Lediga jobb

Upplev Lysekil

Kartportal

Anslagstavla

Lyssna

Meny

Från telefonist till receptionist till kommunvägledare

Idag slås portarna upp för Kontaktcenters nya moderna lokaler.

Från då till nu

Man kan säga att telefonisten som sedan blev en receptionist som idag är en kommunvägledare vittnar om den generella samhällsutvecklingen. Från att bara ta emot och koppla vidare telefonsamtal, till att bemöta och guida vidare fram till idag att kommunicera och involvera medborgaren. Samma resa har kommunens Kontaktcenter också gjort.

Från telefonväxel till ett modernt Kontaktcenter

Oftast satt telefonisterna placerade lite bakom händelsernas centrum i kommunhuset - ialla fall inte mitt i. Men det är kommunens Kontaktcenter idag. Mitt i hjärtat av kommunhuset kommer du direkt stiga in i Kontakcentret. Det är här du får ditt första möte med kommunen. I en öppen välkomnande atmosfär tas du emot av kompetenta kommunvägledare som "inte släpper din fråga förän du fått ett svar".

Invigning och välkomnande på digitalt vis

I filmen kan du få följa med Daniel Jildefjord som guidar dig runt i Kontaktcenter. Har du frågor kan du nå Kontaktcenter på telefonnummer 0523 613000

Bildspel från invigningen av kontaktcenters nya lokaler